A Secret Weapon For درمان ریزش مو هورمونی

Wiki Article

برخی از مدل‌های مو مانند موی دم اسبی، انواع مدل بافت مانند بافت‌های آفریقایی یا هر مدل دیگری که موجب کشیده شدن تارهای موی شما می‌شود، ریزش مو را افزایش می‌دهد. فشار و کششی که در اثر مدل موهای عجیب و آزاردهنده به تارها وارد می‌گردد، باعث جدا شدن موها از ریشه می‌شود.

اگر همزمان با تب، درد، کاهش وزن، کم اشتهایی، مشکلات تنفسی، مشکلات روده یا مشکلات پوستی، ریزش موی ناگهانی را تجربه کردید، به پزشک مراجعه کنید.

آلوپسی آره آرتا یکی از انواع ریزش مو است.آلوپسی آره آتا یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه پوست شما را عامل خارجی فرض می‌کند و آنتی‌بادی‌هایی ایجاد می‌کند که به فولیکول‌های مو حمله می‌کنند و باعث کوچک شدن آن‌ها و توقف تولید مو می‌شوند.

این حالت باعث می شود موهای شما به طور ناگهانی ریزش کند و در نتیجه لکه های کاملاً صاف و گردی به اندازه یک سکه یا بزرگتر روی پوست سر شما ایجاد شود.

برای داشتن ریش‌هایی سالم و یکدست، باید درست مانند اصول مراقبت از مو، ریش‌ها را هم مرتب با شامپو شست و شانه زد و همیشه آنها را مرتب نگه داشت.

اگر نیاز به صحبت با شخصی دارید، از پزشکان ما در مورد ریزش موهایتان سؤال کنید.

در صورتی که فرد مستعد ریزش موی ارثی باشد و برای جلوگیری از آن اقدام نکند، ریزش موها تا جایی ادامه پیدا می کند که به آن آلوپسی آندروژنیک (در زنان) و طاسی با الگوی مردانه (در مردان) می گویند و فرد بیشترین حجم موی خود را بدون هیچ بازگشتی از دست می دهد.

۱۶:۰۰ راهنمای کامل روغن تراپی مو در خانه ۳ اردیبهشت

نمی توان از ریزش موی موقت جلوگیری کرد، اما کارهایی وجود دارد که می درمان ریزش مو توانید برای محافظت و حفظ سلامت موهای خود انجام دهید.

در کنار تمام روش‌های درمانی، می‌توان درمان با برخی از محصولات شیمیایی را هم برای درمان ریزش ریش مدنظر قرارداد.

درست مانند ریزش موهای سر، ریزش موی صورت هم می‌تواند بخشی از روند طبیعی بدن باشد. این موها هم درست مانند موهای سر دارای یک چرخه رشد مشخص هستند که شامل سه فاز متفاوت می‌شوند.

ریزش غیر طبیعی یا موقتی مو می تواند به دلایل زیادی از جمله کمبودهای تغذیه ای، شرایط سلامتی، داروها، واکنش به محصولات مو، استرس یا بارداری باشد.

 نشانه‌های ریزش موی هورمونی در زنان به شکل زیر ظاهر می‌شود:

از آنجایی که اختلالات هورمونی باعث ریزش مو نیز می گردند، پس از قرص اسپرینولاکتون برای درمان و جلوگیری از ریزش موهای ارثی نیز استفاده می گردد.

Report this wiki page