The 2-Minute Rule for درمان لرزش دست دکتر خیراندیش

Wiki Article

در این حالت فرد مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. در بدن ممکن است دو نوع نقص ایمنی ایجاد شود: نقص ایمنی اولیه و ثانویه

اجتناب از سیگار کشیدن: سیگار کشیدن با ایجاد این شرایط مرتبط است.

بسیاری از سموم محیطی با اختلالات خودایمنی، از جمله ام اس، آرتریت روماتویید و بیماری گریوز مرتبط هستند. مثال ها عبارتند از:

این بدان معنا است که افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ انسولین تولید نمی‌کنند. بدون انسولین هم بدن نمی‌تواند میزان گلوکز خون را تنظیم کند. بنابراین فرد دچار قند خون می‌شود.

سیستم ایمنی بدن به دو روش اختصاصی و غیر اختصاصی به عوامل بیماری‌زا واکنش نشان می‌دهد. زمانی که سدهای دفاعی بدن مانند پوست و لایه مخاطی از ورود عوامل بیگانه به بدن جلوگیری می‌کنند و عوامل بیگانه را بدون توجه به نوع آن‌ها شناسایی کرده و از بین می برند در واقع از مکانیسم غیر اختصاصی برای ایمنی بدن استفاده کرده است.

این باور وجوددارد که استفاده از روغن زیتون پوست را نرم‌ و بی‌عیب‌ونقص کرده زیرا رطوبت‌پوست را تامین‌کرده و قابلیت‌ارتجاعی پوست را افزایش‌می‌دهد.

ولی نحوه درمان بیماری خود ایمنی واقعا قند خون چیست؟ و قند خون بالا باعث چه بیماری هایی میشود.

پاسخی که توسط این مکانیسم‌های ایمنی ایجاد می‌شود، غیر اختصاصی و عمومی است به این صورت که ایمنی که توسط این مکانیسم ایجاد شده به طور مستقیم تنها یک پاتوژن را هدف قرار نمی‌دهد بلکه سد دفاعی در برابر تمام عوامل عفونی ایجاد می‌کند.

قند خون پایین یا هیپوگلیسمی یک رویداد مکرر است که می تواند به کیفیت زندگی افراد مبتلا به دیابت و خانواده های آنها آسیب وارد کند.

وقتی سطح فشار خونتان کاهش پیدا کند، ضربان قلب افزایش می‌یابد و رگ‌های خونی در دیگر قسمت‌های بدن منقبض یا باریک می‌شوند تا به حفظ فشار خون کمک کنند.

به همین خاطر زمانی که صبح بخواهید به‌طورناگهانی تغییر وضعیت دهید و بایستید، حس می‌کنید فشار خونتان کاهش پیدا کرده است.

علاوه بر این اگر قند خون بالا باشد آن را پایین آورده و به درمان دیابت نیز کمک می‌کنند.

به عنوان مثال، زنان بیشتر از مردان به بیماری خودایمنی مبتلا می شوند. برخی از اختلالات نیز در قومیت های خاصی شایع تر است، مانند ام اس در زنان سفید پوست اروپای شمالی و لوپوس در زنان سیاه پوست، اسپانیایی تبار و آسیایی.

افت فشار خون وضعیتی که به آن افت فشار خون ارتواستاتیک هم می‌گویند یکی از انواع پایین آمدن فشار خون است. در این شرایط هنگامی که از وضعیت نشسته یا درازکشیده به حالت ایستاده تغییر حالت می‌دهید، فشار خونتان به‌صورت ناگهانی می‌افتد.

Report this wiki page